Lekcja na temat terapeutycznej funkcji literatury w edukacji
W minionym tygodniu w czytelni Biblioteki Publicznej w Gołdapi odbyła się lekcja na temat terapeutycznej funkcji literatury w edukacji przeprowadzona przez pracownika działu zbiorów specjalnych Emilię Wakuluk. Na zajęcia przybyli gimnazjaliści z opiekunkami Barbarą Różycką i Urszulą Jankowską z gołdapskiego Centrum Kształcenia i Wychowania OHP. Młodzież dowiedziała się co to jest biblioterapia, jakie są jej rodzaje i cele. Poznała także techniki biblioterapeutyczne i różne funkcje książki w procesie wychowawczym. Głównym celem zajęć było uświadomienie uczniom, że odpowiednio dobrana lektura może przynieść pozytywne efekty, poprawić samopoczucie, pomóc w codziennych problemach, podsunąć wzory do naśladowania, zmuszając tym samym do refleksji nad własnym postępowaniem i próby zmian negatywnych zachowań. Po zapoznaniu się z prezentacją, młodzież wybrała sobie po jednej książce z księgozbioru czytelni i opowiedziała w kilku słowach o swoim wyborze. Na zakończenie zajęć uczestnicy dopisywali swoje skojarzenia do słowa „biblioterapia”.
W ramach współpracy Biblioteki Publicznej i Centrum Kształcenia i Wychowania OHP podobne lekcje będą odbywać się raz w miesiącu.